logo

10 Haziran 2012 Pazar

"Kumsal'da imam hatip istemiyoruz"

İç Kumsal halkı, ilkokullarının imam hatip lisesi yapılacağı iddialarına karşı eylem yaptı. Eylemciler, "Kumsal'da imam hatip istemiyoruz!" sloganları attı.

İstanbul Küçükçekmece İç Kumsal mahallesi halkı dişinden, tırnağından arttırarak, kendi elleriyle yaptığı Kumsal İlköğretim Okulu'nun imam hatip lisesine dönüştürüleceğini öne sürüyor. Okul yetkilileri ise konu ile ilgili 8-14 Haziran tarihleri arasında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nde toplantı yapılıp hangi okulun ne tür eğitim vereceğinin kararının verileceğini, okulun imam hatip lisesine dönüştürüleceğine yönelik kesin bir kararın olmadığını söylüyor.

Konuyla ilgili önceki gün kokul önünde toplanan öğrenci ve veliler, okullarının imam hatip lisesine çevrilmesine izin vermeyeceklerini dile getirdi. Veliler ve öğrenciler adına basın açıklaması yapan Perihan Bekiroğlu, "Mahallelinin 1970'li yıllarda baraka şeklinde dişinden, tırnağındani emeğinden meydana getirdiği bu okulda çocuklar okudu, bugün çocukları kocaman oldu. Sahip çıkıyoruz; çünkü barakadan okulken öğrenciydik, 23 Nisanları kutladık, babalarımızla, komşularımızla birlikte Amerikan bezini ziftleyip yağmurda içeriye su damlamasın diye çatısını kapladık, sobası bizi ısıtsın diye yüreklerimizle birlikte evlerimizden odunu getirdik, karanlığa karşı aydınlığı gördük okulumuzda. Büyüdük, iş sahibi, meslek sahibi, eş sahibi, evlat sahibi olduk. Okulumuz barakadan betonarme oldu. Şimdi bu anıta darbe vurmak istiyorlar. Hayır, biz ayaktayken asla!"

"Bu millet ölür de bu okulu vermez"

Okulun inşaatında çalışmış 94 yaşındaki Zehra Suyabatmaz, okulun semt halkı için son derece önemli olduğunu belirterek şunları söyledi: "Bu okul, Kumsal halkının kendi gücüyle ve alınteriyle yapıldı. Benim bu okulda okumuş subay torunum var. Bu millet kendini öldürür de bu okulu vermez. Devlet, imam hatip lisesi yapmak istese yaptıramaz mı, yaptırır. Bizim okulumuzda ne istiyor?"

"Bu okul benim çocuğum gibi"

Yine okulun inşaatında çalışmış 72 yaşındaki Yıldız Komer ise okulun yapımında birçok cefa çektiklerini ve okulun imam hatip lisesine dönüştürülmesine kesinlikle izin vermeyeceklerini vurguladı. Komer, "Ben bu okulu tırnaklarımla yaptım. Kapı kapı dolanarak para topladım. Bu okul benim çocuğum gibi. Bu okulu hiçbir şekilde vermeyiz" şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder