logo

8 Haziran 2012 Cuma

Kör Olmak Var ''Kör'' Olmak Var !

Bugün son final sınavı dönüşü otobüsle evime giderken tam karşımda bir baba - kız oturuyordu ... Onları diğerlerinden ayıran ikisinin de hayat dolu olması , bol kahkaha atması ve daha ilkokul 1. sınıfa giden küçük kızın gözlerinin kör olmasıydı . İlk başta çok üzüldüm gözlerim doldu ama o kadar mutluydu ki kendi memnuniyetsizliğimden utandım !

Kocaman kapkara gözleri olan bu kızın sürekli gülmesi , etrafını elleriyle ya da sesleri dinleyerek analiz etmesi beni ona hayran bıraktı .

Bir ara gözlerine dikkatle baktım küçük kızın , göremediği için diğer insanlar gibi manidar bakışları yoktu belki ama kalbi resmen gözlerine yansımış pırıl pırıl parlıyordu . Babası da aynı kızı gibi sürekli gülüyor ve sıkılmadan kızının sorduğu sorulara sabırla cevap veriyordu . Küçük kızın da ailesinin de tercihi değildi kör olması o yüzden bir kez daha böyle durumlarda aile bireylerinin davranış biçimlerinin ve sabır göstermelerinin ne kadar önemli olduğunu anladım !

Yol boyunca yerli yabancı birçok şarkı söyledi bana en çok dokunanı ise babasına : '' Benim çok derdim var sen biliyor musun ? '' Dedikten sonra çok güzel bir türkümüz olan 'Derdim Çoktur Hangisine Yanayım ' türküsünü söylemesi oldu .. Sadece 7-8 yaşlarında olan bu kız yaptı bütün bunları ... Sonra yine kahkahalar attı .. Üstelik derdim var dediği konular dersleri ve öğretmenleriymiş dert diye anlattıklarını dahi kahkahalarla aktaran bir çocuk vardı işte karşımda ...

Bir an biz gözleri görenlerle o küçük kızı karşılaştırdım . Günahsız bakan gözleri kötülükleri , günahları görmediğinin en büyük kanıtıydı . Bizim gözlerimiz her hissimizi belli eder mesela .. O küçük kızda sadece mutluluk var . Gözlerimiz iyi kötü çok şey görüyor , görmeye alışıyor , görmezden geliyor ve KÖR oluyoruz !!! İşte tam o an da dedim ki kendi kendime küçük kız kör değil asıl KÖR onları görmediğimiz için , varlıklarına alıştığımız için , empati kurmadığımız için BİZİZ !

Umarım küçük kızın gözleri iyileşir . Allah hem ona hem de bütün bedensel , zihinsel eksiklik ya da aksaklık yaşayan kardeşlerimize şifa versin ...

*BÖRTEÇİNE*

2 yorum:

  1. Bizimkisi kör dövüşü... "taare zameen par" diye bir film var, izlemenizi isterim.

    YanıtlaSil
  2. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim ... Dikkate alacağımdan emin olabilirsiniz :)

    YanıtlaSil