logo

10 Haziran 2012 Pazar

VAY "AMK"

Bir başkadır benim memlektim...Her şeyi ile öyle. Mesela siyaseti, ekonomisi, insanları, sözüm ona aydınları ve basını ile... Hazır basın demişken, AMK' yı duymayanız var mı? İsminden ötürü Türkiye basın tarhine ilk günden adını yazdıran hani şu "atatürkçülerin" çıkardıkları spor gazetesi... Çoğunuzun cevablarını şimdiden duyar gibiyim. Ama ben yinede az biraz değineyim...


Açık, Mert, Korkusuz. Yani AMK... Bir Türk atasözünde denildiği üzere minareyi çalan kılıfını uydurur misali gazetenin yönetimi de hukuki bir sıkıntı yaşamamak için bu üç bir birinden alakasız kelimeleri kullanmışlar. Peki bu isim Korkusuz, Açık, Mert (KAM) olamaz mıyıdı? Bence pekâla olabilirdi. Lakin saygıdeğer büyüklerim bu sıralamayı münasip görmüler... Eee ne diyeyim birilerinin fikri ne ise zikri de o oluyormuş... Yönetim herne kadar durumu kendi uydurdukları üç kelimeden yola çıkarak bu isimi belirledik deselerde, Tv reklamlarında, Şehir bilbordlarına bu probagandaya maruz bırakılan tüketicinin zihininde o malum bel altı argosu geliyor. Mesele Bunlardan aklıma gelen bir kaç örnek; "Al oku, beğenmezsen bir daha alma AMK", "Yeni spor gazetesi AMK", "Gel de yaz AMK", Kaç para bu AMK, 25 Krş AMK", " Yeni bir spor gazetesi çıktı dediler, alda oku AMK" , "Herkesin futboldan soğuduğu dönemde çokda lazım dı AMK" vs... Bilmiyorum ben miyim içi fesat olan yoksa sözcü grubu buyrun siz karar verin...


Ha şöyle bir gerçeklik de yok değil. Neticede "Yiğidi öldür, hakkını ver" demiş ecdadımız. Gazetenin içeriği ve hazırlanış tekniğini beğendim. Spor'un nerdeyse tüm dallarına ilişkin haber, yazı ve yorum sayfaları mevcut. Üzerine verdiği iddia eki ve ganyan eki de bahis meraklıları için oldukça detaylı ve hummalı bir şekilde hazırlanmış. Hem gazetenin tabloid boyda oluşu okuyucu için büyü bir kolaylık. Sonrasında yine tanıtım fiyatının 25 Krş. olması da tüketici için memnun edici. Ama tüm bu saydıklarım yine de ismininden dolayı boykot etmememe neden olamayacak....

Evet bu gazeteyi boykot ediyorum. Çünkü biz İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü öğrencilerine 4 yıl boyunca dayatılır. İlkeler, Etik ilkeler, Basın Ahlak Yasaları, Gazeteci Hak ve sorumlulukları... vesaire vesaire. İşte biz mektepliler de bizlere ve bizden öncekilere öğrentilen tüm bu başlıklara yöneticlerin riayet etmesini istiyoruz. Triyaj kaygısı adına yöneticilerin böylesine bir bel altı argosunu kullanmaları bir gazeteci adayı olarak benim midemi bulandırıyor. Lütfen okuduğunuz bölümün, edindiğiniz tecrübenin hakkını verin ve gereğini biran önce yapın...


Umarım bu gördüklerimiz, göreceklerimizin bir teminatı olmaz... Sizlere etik ve esen dolu günler diliyorum...

Meraklısına : Gazeteyi sektör içinde "Atatürkcüler" olarak bilinen sözcü grubu çıkartıyor. Genel Yayın Yönetmenliği'ni Gökmen Özdemir'in yaptığı AMK'de Ozan Şişli, Raşit Altun, Coşkun Çelik, Mustafa Kanarya, Sadi Kemal Yaşar, Eser Erenler, Mehmet Özcan, Yasin Yıldırım, Utkan Aydın, İrfan Yirmibeş, Hüseyin Çağlar, Ersoy Özdem, Fazıl Ünverdi gibi isimler habercilik ve editörlük görevlerini üstleniyor...

OKUYUCUYA NOT : Yazımın başlığını siz değerleri okurlara bu şekilde lanse etmek zorunda kaldığım için bu özürü kendime borç bilirim...
                                                                 Saygılarımla Gökhan ÇELİK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder