İlluminati; Yeni Bir Reklam Mezesi...
illuminati örgütü ya da tarikatı artık nasıl demek isterseniz, bir
zamanlar kurulmuştur ve de hala varlıklarını sürdürüyor olabilirler.
Fakat sistem eskiden onların kontrolündeyse de şimdi işler onların
kontrolünde değil.
Peki illuminati birden nasıl herkesin iki çift laf edebileceği bir örgüt haline geldi?
Dan Brown'un kısmî fasaryalarla dolu kitabında söz etmesi, ardından da sinemaya aktarılışı büyük ses getirdi. Özellikle de Melekler ve Şeytanlar
romanında insanlara bilmedikleri ve merak duyacakları birşey sundu.
Brown gizem ve mitlerle donatılmış konuşmalar yaptı, hatta Türkiye'de
ana haber bültenine çıkacak kadar mühim bir iş yaptı.(!) Her kafadan
ortaya atılan sansasyoneller sayesinde illuminati daha çok gündeme
getirildi ve ardından herkesin duyacağı kıvamda sunulmaya başlandı.
Gerçekte var olduğuna inanan kişilerin, televizyon ve sinemadaki
illuminati sembolleri ile "açıkça" karşılaşması gibi durumlarla merak ve
ilgisi daha da alevlendi. illuminati sembolünü bir yerlerde bulmak ve
internette paylaşmak artık bulmaca çözmek gibi bir hobi haline geldi.
Reklamcıların bunu farketmesi ve kendi çıkarları adına kullanması uzun
sürmedi. Kasıtlı olarak reklamlarda, film ya da çizgi filmlerde
illuminati'nin sembolünü kısa sürede yerleştirip ilgi çekmeyi
başardılar. Böylece reklam filmlerinde kullandıkları meşhur göz ve
üçgen onlara sansasyonelle kavuşturulmuş ün getiriyordu. Metalarını
ilginç bir şekilde tanıtmanın ve de televizyondan uzak kişileri bile
haberdar edip kandırmanın yolu bulunmuştu. Sosyal medya da işlerini
kolaylaştırıyor ve hız kazandırıyor. Hatta artık sırf sağda solda
duyduğu için üzerinde illuminati amblemi var diye tişörtler satın
alınmaya başlandı. Kitle kültüründe sürekli dönüp dolaşan illuminati sembolü kullanıldığı metanın adıyla anlatılmış ve böylece de amacına hizmet etmiş oluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder