logo

21 Kasım 2015 Cumartesi

Yerdeniz Büyücüsü


Ursula K. LeGuin, genellikle Mülksüzler kitabıyla kalır hafızalarda henüz okumadım ama okumayı iple çektiğim kitaplarından birisi benim için de. Fantastik öykü ve romanları, birçok bilimkurgu eseri vermiş olan yazarın önce üçleme olarak daha sonra bir dördüncü kitap daha yazdığı serinin ilk kitabı Yerdeniz Büyücüsü. Kahramanımızın adı Çevik atmaca ama gerçek adı ise Ged. Kitabı elinize alıp başlayacağınız zaman girişinde sizi bir harita bekliyor. Bu Yerdeniz’in haritası. Adalardan oluşmuş olan ve kahramanımızın hem av hem de avcısı olduğu Gölge’nin peşinden, çeşitli badireler atlatacağı ve oradan oraya sürükleneceği adaların haritası. Kitapların ruhu olduğuna inanan insanlardanım ve zamanı geldiğinde beni bir şeyler çeker ve kitaplara giderim. Her kitap yeni bir başlangıç yeni bir heyecandır. Yeni bir atılımdır, ucu belirsiz. Vakti gelmiş ben de alıp okumaya başladım, Bursa’da başlayıp  Manisa’da devam edip Kayseri’de bitirdim kitabı. Ged adalar diyarında oradan oraya sürüklendi. Çantamda Yerdeniz Büyücüsü’yle birlikte ben de şehirden şehre.
Günümüz fantastik kitaplarından çok daha doyurucu bir eser. Özellikle Ged’in ustası Ogion çok güzel işlenmiş bir karakter. Genel anlamıyla çok beğendim, sıra serinin diğer kitaplarında. Her kitapta bir konuyu işlemiş yazar. Bu kitabın teması ‘büyümek’miş. Karakterimiz büyüyor, olgunlaşıyor. Kıskançlığı, gururu, kibri de yaşıyor bunlardan sonra gerçek dostluğu da. Ustasının öğütlerinin farkına vararak sükûnetin de değerini anlıyor. Ogion’un söylediği şu cümle çok sevdim; “ Duyabilmek için, susmak gerekir…” Anlamak, anlaşılmak istiyorsak bu oldukça basit ama etkili  bir yöntem bence. Ejderhalarla karşı karşıya gelip Gebbet’le savaşıyor. Ama en çetin savaşını Gölge ile yaşıyor. Bir çırpıda okunacak enfes bir eser.
Girişten şöyle bir alıntı yapmam lazım sanırım;

Söz sessizlikte,
ışık karanlıkta,
yaşam ölürken;
bomboş gökyüzünde
uçarken parlar atmaca.
-Ea’nın Yaradılışı

Keyifli Okumalar…

Ursula Kroeber Le Guin
Çeviri: Çiğdem Erkal İpek

Metis Edebiyat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder